Hoşgeldin

eN GüZeL FoRuM BiZiM FoRuM
 
AnasayfaTakvimGaleriSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş
 

 Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
soLmazeda
Admin
Admin
soLmazeda

Kadın
Zodyak : Yengeç
çin astrolojisi : Domuz
Mesaj Sayısı : 502
Yaş : 23
Nerden : İsTaNBuL
Yorum : PerFec'T GirL'S And UnutuLmaz Fun'I & MeLekLer KoRuSuN Fun'I

Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeCuma Ocak 23, 2009 4:30 pm

Objektifler

Fotoğrafın penceresi ve fotoğrafçının ikinci gözü sayılan objektifler konusunda aradıklarınız bu yazıda...

Fotoğraf makinesinin en önemli kısımlarından birisi de objektifleridir. objektifler formülleri, yapıları ve kaliteleri ne olursa olsun bazı değişmez optik kurallara uygun olarak tek veya birkaç mercek sisteminden meydana gelmişlerdir. objektif, fotoğrafı çekilecek konunun bütün noktalarından yansıyarak gelen ışınları odak noktasında asal eksene dik odak düzleminde toplayarak konunun küçük bir görüntüsünün oluşmasını sağlar.

Objektifleri görüş açılarına göre 4 ana başlık altında incelemek mümkündür.

Normal Objektifler

Görüş açıları insan gözüne en yakın olan objektiflerdir (45-50 Derece). Görüntü boyu 24x36 mm. olan filmlerin kullanıldığı küçük boy makinelerde kullanılan 50 mm. odak uzaklıklı objektifler normal objektiflerdir.Dijital kameralar için 7-21 mmlik objektifler normal objektif sayılabilirler.
Optik kalitesi olarak en iyi sonuçlar normal objektiflerle elde edilir.

Geniş Açılı Objektifler

Geniş açılı objektiflerin görüş açısı normal objektiflere göre gittikçe genişleyen, alan derinliğini artıran niteliktedirler. Yaygın olarak, çok dar alanlardaki en geniş görüntüyü elde etmekte kullanılırlar. 35 mmnin altındaki odak uzunluklarında elde edilen görüntünün köşe ve kenarlarında bozulmalar oluşturabilirler. Ancak bazı fotoğrafçılar bu bozulma etkisini estetik bir değer olarak kullanabilirler. 17 mm - 28 mm arasında kalan objektifler geniş açılı objektiflerdir.

Balık Gözü Objektifler

Balık Gözü Objektifler en geniş görüş açısı olanağı sağlarlar.Bu tür objektifler kullanılarak elde edilen görüntülerde dikey ve yatay çizgiler önemli ölçüde bozulur, dairesele yakın görüntüler elde edilir. Yaratıcı görüntülere ulaşmada oldukça yardımcı olan, 6 mm - 16 mm arasındaki objektiflerdir.

Dar Açılı (Tele) Objektifler

Görüş açısı normal objektiflerden daha dar olan objektiflerdir. Fazla yaklaşılamayan portre, spor veya doğa gibi konuların çekimlerinde kullanılır. 100 mm, 200 mm, 300 mm, 400 mm odak uzaklığı olan objektiflerdir.

Değişken Odaklı (Zoom) Objektifler

Birden fazla değişik objektifin özelliğini bünyesinde taşıyan objektiflerdir. Fazla objektif taşıma ve sık değiştirmenin zorluğundan ortaya çıkmıştır. Üzerindeki halkanın ileri-geri veya sağ-sol çevrilmesi ile odak uzaklığı ve buna bağlı olarak görüş açısı değişen bu objektifler son yıllarda oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Genel amaçlı kullanımlar için geliştirilen zoom objektifler, kullanıcısına büyük kadrajlama kolaylığı tanımaktadır.
Flaş Konusunda Bilmedikleriniz

Nesnelere can ve renk veren ışığın kontrolü Flaş sayesinde bizlerde. Flaş ve kullanımı konusunda daha teknik bilgilere ihtiyacınız var ise burada ...


Fotoğraf makinelerinin flaşları iki cinstir: makinelerin entegre parçası olan gömme flaş ünitesi (kompakt makinlerde çok yaygındır); ve makinenin üstündeki özel bir yuvaya takılan ayrı flaş ünitesi (SLRlerde çok yaygındır; bazı kompaktlara da takılabilir). Flaş ünitelerinin hemen hemen hepsinde konudan yansıyan ışığı ölçen ve flaşın çakma süresini kontrol eden ışığa duyarlı bir foto elektrik hücre vardır. Buna karşın, özel kullanımlı flaş üniteleri olan bazı makineler flaşın çakma süresini filmden yansıyan flaş ışığını ölçerek ayarlar ve film tam olarak pozlandığı zaman flaş ışığını keser. Bu özel üniteler, yuvalarına bir kez takıldıktan sonra, makinenin bir parçası haline gelirler. Makinenin devrelerine kilitlenerek flaş verimine uyum sağlamak için gereken enstantane ayarını yaparlar ve makineden aldıkları diyafram ayarı ve film hızı bilgilerini değerlendirerek ne kadar flaş ışığı kullanılması gerektiğini tespit ederler.



Kırmızı Göz Problemi

Kırmızı Göz eski kompakt makinelerdeki gömme flaşların zaman zaman yarattığı ve kırmızı göz olarak bilinen sorun, çekitlen resimde insanların gözbebeklerinin parlak kırmızı gözükmesidir. Bunun nedeni, flaşın makinenin objektifine çok yakın olmasıdır. Sabit ve öne doğru bakan bir flaş kullanıldığı zaman bu sorunla karşılaşmak kaçınılmazdır. (Daha kaliteli kompakt modellerde geliştirilmiş tasarımlar kırmızı gözü ortadan kaldırmıştır.) SLRler daha büyük olduklarından flaş kafasıyla objektif arasındaki uzaklık bu ektiyi ortadan kaldırır. Flaş ışığının yansıtılması Doğrudan öne bakan bir flaş kullanırken karşılaşabileceğiniz başka bir sorun da elde ettiğiniz görüntünün donuk ve kaba olmasıdır.


Günümüzde yapılan ayrı flaş ünitelerinin çoğunda aşağı yukarı ve / ya da sağa sola hareket edebilen kafalar sayesinde ışık tavana ya da yakındaki bir duvara doğrultulup yansıtabilir. Bu şekilde elde edeceğiniz sonuç daha yumuşak ve doğal görünür. Eğer, renkli film kullanıyorsanız, flaş ışığının, yansıtıldığı yüzeylerin rengini alacağını ve bunu resmin bütününe yayacağını dikkate almanızda yarar vardır. Refletörden yansıtılmış flaş Doğrudan kullanılan flaş doğal olmayan bir aydınlatma yapar. Eğer flaş ışığı, flaş ünitesine takılan ve renk sıçramasını önleyen özel bir reflektörden yansıtılırsa aydınlatma çok daha doğal görünür. Flaş ışığının azalması Flaşın aydınlatma gücü çok çabuk azalır. Flaşla konu arasındaki uzaklığı iki katına çıkardığınız zaman ışığın yayıldığı alan dört katına çıkar; böylece, flaşın gücü dörtte bire iner. Flaşla çekilen resimlerde öndeki nesnelerin iyi aydınlatılmış olmasına karşın arkadakilerin karanlık, ve giderek görünmez oluşu bu yüzdendir. Bundan kaçınmak için flaşınızın çekeceğiniz resimler için yeterli olmasına dikkat edin. Flaş gücü, güç sayısı (GN) ile ifade edilir. - GN büyüdükçe flaşın verimi artar. Işığın yayıldığı alanın objektifin açısından küçük olduğu durumlarda da flaş gücünün azaldığı görülür. Bu durumda, resmin ortası çok iyi pozlandığı halde, görüntü, kenarlara doğru kararır. Bunu önlemek için ya objektifinizi değiştirip daha dar açılı bir objektif kulanmanız ya da flaşın önüne ışığı dağıtan bir filtre takmanız gerekir. Filtre kullandığınız zaman, flaş ışığı daha geniş bir alana yayılacak; buna karşılık doğal olarak ışık yoğunluğu azalacak ...

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Imzarc3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.solmazeda.blogcu.com
soLmazeda
Admin
Admin
soLmazeda

Kadın
Zodyak : Yengeç
çin astrolojisi : Domuz
Mesaj Sayısı : 502
Yaş : 23
Nerden : İsTaNBuL
Yorum : PerFec'T GirL'S And UnutuLmaz Fun'I & MeLekLer KoRuSuN Fun'I

Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Geri: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeCuma Ocak 23, 2009 4:31 pm

Evde kuracağınız bir fotoğraf stüdyosu, aydınlatma tekniklerinin ince noktalarını keşfetmek için en iyi yerdir. Boş bir yatak odası, garaj ya da tavan arasına sahip olacak kadar şanslıysanız hemen işe koyulabilirsiniz. Eğer her an kullanabileceğiniz boş bir makanınız yoksa, evdeki odalardan birini zaman zaman bir stüdyo olarak da kullanabilirsiniz.
Fotoğraf stüdyosu yapmak için gereken odanın büyüklüğü, ne çekmek istediğinize bağlıdır. Örneğin, esas ilgi alanınız doğada bulunan küçük nesneler veya natürmortsa, 9-10 metrekarelik bir oda yeterlidir. Öte yandan, tam boy portreler çekecekseniz ihtiyacınız olan yer daha büyük olacaktır. Belki 18-20 metrekare.

Farklı türden çekimler yapılan bir stüdyo belli bir esneklik gerektirecektir. Bu yüzden böyle bir stüdyonun biçimi ince uzun değil, kareye yakın olmalıdır. Rahat bir dikdörtgen ya da kare biçimi stüdyo içinde çalışırken ışıklarınızı sadece konunun önüne ve arkasına değil, yanlarına da yerleştirebilirsiniz.

2.75m veya daha yüksek bir tavan, esnekliği artırması açısından tercih edilir. Yüksek tavan, ışıkların ya da reflektörlerin konunun oldukça yukarısına konabilmesine ve uzun fon dekorları kullanabilmesine imkan verir.

Normal olarak flaş ya da lamba gibi yapay ışık kullanacaksınız. Buna rağmen, eğer evdeki stüdyonuzda güneş ışığının girdiği büyük bir pencere varsa, böyle güzel bir olanağı da kullanmanız gerekir. Gün ışığı filmi ve flaş, pencereden gelen ışıkla birlikte kullanılabilir, çünkü hepsinin renk ısısı aynıdır. Yine de, yapay ışığın tek başına kullanılması gerekli olan durumlarda pancur ya da ışık geçirmeyen perdeler şarttır.

Duvarların ve tavanın rengi özellikle önemlidir. Beyaz tonlu yüzeyler ışığı en çok yansıtan yüzeylerdir. Bu nedenle, genel aydınlatma açısından en iyi seçimdirler. Dahası, istenmeyen renk sıçramalarından korkmadan, ışığı beyaz duvarlar ve tavandan konunuzun üstüne yansıtma özgürlüğünüz olacaktır. Açık renk de olsa duvarlarda sakın parlak boya kullanmayın; böyle boyalı yüzeyler, ışık vurunca istenmeyen parlak noktalar oluşturur.

Göz önüne almanız gereken diğer önemli hususlar: titreşimleri üç - ayak üstüne konmuş makineye iletmeyen, iyi ve sağlam bir döşeme; yeteri kadar raf ve depo alanı; modeller için iyi aydınlatılmış bir makyaj köşesi ve ışık üniteleri için çok sayıda elektrik prizi. Başka bir seçenek de çok prizli bir uzatma kablosu alıp, ışıkların fişlerini buraya takmaktır.

Depo: Küçük aksesuar, dekorlar vb. için düşündüğünüzden daha fazla yere ihtiyacınız olur. Bu nedenle, mümkün olduğu kadar çok raf ve dolap yapın.

Makyaj köşesi: Bu bir ev stüdyosu için şart değildir; ama; eğer modellerle çalışmak istiyorsanız, böyle bir köşe oldukça yararlı olacaktır.

Fotofludlar: İki ya da üç fotoflud çok genel aydınlatma imkanı verir. Fotofludlar ışığın yayılmasını sağlar

Reflektörler: Bunlar basit beyaz kartonlar ya da daha parlak ve keskin bir ışık elde etmek için mutfak folyosuyla kaplanmış tahtalar olabilir.

Fon perdeleri: Çeşitli renklerde fon kağıtları ve perdeleri bulundurun.

Kapakçıklar: Çeşitli büyüklük ve biçimlerdeki kapakçıklar farklı etkiler üretmek için stüdyo ışıklarına takılabilir.

Stüdyo flaşı: Amatör stüdyo flaşları daha ucuzdur. Elektrikle çalışırlar. Ayrıca istendiğinde kullanılabilecek özel güç üniteleri de vardır. Sıradan bir flaşla aynı renk ısısına sahiptirler.

Masa: Sağlam yapılmış bir masa küçük nesneleri koymak için gereklidir.

Mat - beyaz duvarlar ve tavan: Işığı yansıtan bir yüzey olarak kullanıldığı zaman bu tür yüzeyler renk parlaması ya da renk sıçraması yapmaz

Döşeme: Sert, kaymayan bir döşeme, makinenin oturduğu sehpa ve yerde duran ışıklarınız için sağlam bir taban oluşturur.

Pencere: Stüdyonuzda doğal gün ışığı girmesine imkan verir. Ama, sadece yapay ışık isteniyorsa pancurlar ya storlarla kapatılabilir.

Prizli uzatma kabloları: Ana prize takılır; bütün ışık ihtiayçlarınız için yeterli priz vardır.
Dijital fotoğrafçılık hakkında merak edilenler

* Dijital fotoğraf makinesi nasıl çalışır ?
* Görüntü çözünürlüğü ve kalitesi ne demektir ?
* Dijital fotoğrafları nasıl basabilirim ?
* Dijital fotoğraf makinalarında ne tür saklama ortamı mevcut ?


* Dijital fotoğraf makinesi nasıl çalışır?

Dijital fotoğraf makinesi dört ayrı ana bileşenden oluşur; Ekran, objektif, resim algılayıcı ve hafıza. Ekran fotoğrafı çekilecek nesne ve temanın görüntülediği küçük bir monitördür. Bir çok mercekten oluşan objektif resim sahnesinden yansıyan ışınları bir araya getirir ve resim algılayıcıda izdüşümlerini oluşturur ve bu düzenlenir.

* Dijital fotoğrafçılığın
avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dijital foğrafçılığın en büyük avantajı film banyosu gibi işlemlerin ortadan kaldırıyor olması ve bu sayede hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlarsınız. Bir diğer avantajı ise dijital kameraların basit kullanımıdır. Çünkü fotoğraf çekmek için makinenin sadece deklanşörüne basılması yeterlidir. Ayrıca MP3 formatında müzik çalabilme, ses kaydı, video çekimi yapabilme, çekilen resimlerin bilgisayar olmadan e-posta olarak gönderebilme, cep telefonuna bile sığabilme dijital kameraların teknolojik özelliklerinden sadece bir kaçı.
Dez avantajlara gelince, dijital fotoğraf makinelerinin fiyatları genelde yüksektir. Bir diğer dezavantajı da ekran gibi dijital bölümlerin makinenin enerjisini çabuk tüketmesi nedeniyle, dijital fotoğraf makinelerinin pil ya da batarya tüketiminin analog makinelere oranla daha fazla olmasıdır.

* Dijital kamera ile çekilen fotoğraflar
bilgisayar ortamına nasıl aktarılır?

Bu bir aktarım programı ve bilgisayarın seri veya usb bağlantısı için bir kablodan oluşur. Bir fotoğrafın aktarım süresi ortalama 30 saniye kadardır. Bazı kameralar disket kullanır bununla daha hızlı bir transfer sağlanır. Gerekli donanım üretici firmalar tarafıdan genellikle makine ile birlikte kullanıcıya sunulmaktadır.

* Görüntü çözünürlüğü ve kalitesi ne demektir?

Çözünürlük dijital bir fotoğraf üzerinde kaç tane resim noktası (piksel) bulunduğunu belirtir. Piksel sayısı ne kadar yüksek ise görüntü kalitesi o kadar yüksek anlamına galir. Basit bir dijital kamera ile ortalama 1280x960 piksel çözünürlük değerine sahip fotoğraf çekilebilmektedir. Monitörde gösterim için 640x480 piksel bir çözünürlük yeterli olacaktır. Daha kaliteli çekim ise daha pahalı bir kameraya ihtiyaç duyacaksınız bunun için de 2 milyon piksel yeterlidir.

* Dijital fotoğraf makinalarında ne
tür saklama ortamı mevcut?

En sık kullanılan saklama ortamı Compact Flash ve Smart media kartlarıdır. Her makinenin ayrı bir hafıza modülü vardır bu modüllere sığabilen fotoğraf sayısı çekilen objeye ve görüntü yoğunluğuna göre değişir.
Ayrıca dijital fotoğraf makinesi ile çekilen fotoğraflar bilgisayarda toplanabileceği gibi, buradan CDye aktarılarak arşivlemek ya da güvenle saklamak mümkün.

* Dijital fotoğraflara rötuş olanakları nelerdir?

Makine ile beraber sunulan resim düzenleme programı ile her türlü değişimi yapabilirsiniz. Ayrıca bilgisayara aktardığınız fotoğraflar üzerinde Photo Shop gibi yazılımları kullanarak daha profesyonel çalışabilirsiniz.

* Dijital fotoğrafları nasıl basabilirim?

Bilgiyar ortamına geçirdiğiniz dijital görüntüleri, CD veya disketlere aktarıktan sonra veya kameranızı dijital baskı yapan bir fotoğrafçıya götürüp, çektiğiniz fotoğrafların burada bilgisayar ortamına taşınmasının ardından bastıra bilirsiniz.

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Imzarc3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.solmazeda.blogcu.com
soLmazeda
Admin
Admin
soLmazeda

Kadın
Zodyak : Yengeç
çin astrolojisi : Domuz
Mesaj Sayısı : 502
Yaş : 23
Nerden : İsTaNBuL
Yorum : PerFec'T GirL'S And UnutuLmaz Fun'I & MeLekLer KoRuSuN Fun'I

Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Geri: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeCuma Ocak 23, 2009 4:31 pm

Nedir bu MegaPixel ?

Dijital Fotoğraf makinelerini alırken yada incelerken en çok duyduğunuz özelliklerden birisini açıklıyoruz.


Sizlerinde bildiği gibi piyasada satılan bir çok fotoğraf makinesinin değişik Megapixel değerleri mevcut.
3.1 - 4 - 5 Megapixel gibi değerleri her gün duyuyoruz.Çektiğimiz fotoğrafların daha yüksek çözünürlüğe
sahip olması çekilen fotoğraftaki netliği artırmanın yanında bu fotoğrafların daha büyük boyutlarda baskılarına
izin vermektedir. Bu nedenle Mega Pixel değerleri yüksek olan makinelerle hem küçük hemde büyük boyutlardaki
baskılarda daha iyi sonuçlar almak mümkündür.

MegaPixel Dijital kameralar ve tarayıcılar gibi cihazlarının görüntü çözünürlüğünü açıklamakta kullanılan ölçüdür.
Bu kelimeye anlam katan iki öğe bulunmaktadır Mega ve Pixel;Mega Milyon anlamına gelmektedir, Pixel ise Picture Element Resim Öğesi kelimelerin bir araya gelmesinden oluşmaktadır.Özetle Pixel fotoğrafı oluşturan her bir küçük noktaya verilen isimdir.Bu tanımlamalardan sonra MegaPixel bir milyon pixelden(resim öğesiden) oluşmaktadır diyebiliriz.

Dijital fotoğraf makinesinin sensörünün boyutu, yani görüntüyü kaydeden kısım megapiksel olarak ifade edilir.
Megapiksel sayısı arttıkça bu sensörün yakaladığı bilgi de artar ve bu sayede görüntü de o oranda büyütülebilir.
Dijital fotoğraf makinesi sensöründe yatay piksel sayısı ile dikey piksel sayısı çarpımı yakalama çözünürlüğünü verir.
Örnek olarak Kodak EasyShare DX3900 zoomlu dijital fotoğraf makinesini alalım. Yatay piksellerin sayısı 2.160, Dikey piksellerin sayısı ise 1.440tır. İki sayının çarpımı 3.110.400 piksel, yani 3,1 megapiksel eder.
İstediğiniz baskı boyutunu biliyorsanız aşağıdaki tabloyu gereksinim duyduğunuz yakalama çözünürlüğünü elde etmek için kılavuz olarak kullanabilirsiniz.

Maksimum Baskı Boyutu Gerekli Yakalama Çöz.
15 x 20 cm (5 x 7 inç) 1 megapiksel
20 x 25 cm (8 x 10 inç) 2 megapiksel
28 x 36 cm (11 x 14 inç) 3 megapiksel
50 x 75 cm (20 x 30 inç) 4 megapiksel
Fotoğrafın geleneksel kaydetme özelliğinden uzaklaşmak istiyorsanız, fotomontaj tekniği denemeye değer olacaktır. Bu ilginç teknikte çeşitli fotoğraflardan alınan görüntülerin bir araya getirilmesiyle, yeni bir görüntü elde edilir. Bu görüntü oldukça gerçekçi olabileceği gibi, tamamen düşsel de olabilir.

Her türlü montaj biçiminden en iyi sonuç almanın yolu önceden bir plan yapmaktır.

Burada Normandiya kıyısındaki Mont St. Michel örneğinde olduğu gibi, tek bir yapının yanında ya da mekanın gerçekçi bir montajını yapmaya niyetliyseniz, en iyisi makinenizi bir sehpanın üzerine koymaktır. Böylece, son karmaşık görüntüdeki her unsurun perspektifi birbiriyle uyumlu olacaktır.

Montaj



Fotoğrafların beyaz kenarları varsa onlar kesin.
Fotoğrafları, görüntülerin birbirlerine uyumlu olarak bağlancağı şekilde, üst üste yerleştirin.
Üst üste gelen fotoğraflarda, altta kalanın fazla kısımlarını bir yapıştırma payı kalacak şekilde bıçakla kesin
Her resmin arakasına çift taraflı yapışkan bir bant yapıştırarak montajı birleştirin.
Kuru kalem, mürekkepli kalem ya da boyayla birleşme noktalarını düzeltin, gölgeler ekleyin vb.
Rötüşlarınızı kuruyunca, montajı çift taraflı yapışkan bantla sağlam bir kartona yapıştırın. Kartonun fazlasını kesin.
Montajı kopya etmek
Herhangi bir baskıyı, belgeyi, sanat eserini kopya ederken, orijinalin makinenin arkasına (filmin konduğu yere) parelel olmasına dikkat edin. Bu durumda, orijinalin yüzeyindeki her nokta filmden aynı uzaklıktadır ve net olarak çekilebilir.
Montajı kopya etmek için düz bir yere yayın ve makinenizi, objektfi aşağıya dönük olarak merkezin tam üstünde tutun. Bu amaçla yapılmış özel kopya ayakları vardır. Bunlar, içlerine lamba yerleştirilebilen ve aşağı yukarı hereket ettirilebilen ayaklardır.
Öte yandan, birçok fotoğraf agrandizörünü de kopya ayağı gibi kullanabiliriz. Bu amaçla agrandizörün kafasını çıkartıp, yerine makinenizi takmanız yeterli olacaktır.

Görsel mozaik: Mont St. Michel'in bu montajından da görüldüğü gibi, konuya bu kadar yakın durarak tek bir kareye ön planı, adayı ve binaları sığdırmak imkansızdır. Bunu yapmak için konudan uzaklaştığınızda ise görüntünün boyutları ve izleyicide uyadırdığı etki çok azalacaktır. Bu yüzden biz konuya yakın durmayı tercih ederek, aynı noktadan sekiz farklı fotoğraf çektik. Ve sonuçta bunları birleştirerek görsel bir mozaik oluşturduk. Fotoğrafların birbirine uyumlu perspektifi görüntüye bir bütünlük kazandırırken, renklerdeki ufak farklılıklar dokusal bir etki yaratmaktadır. Aşağıdaki kroki, montaj sürecinin ilk aşamsını göstermektedir. Kompozisyonun genel düzenlenmesi yapılmış ve sekiz fotoğraf yerleştirilerek birbirlerine bantlanmıştır.

Temel teknik: Vizörünüzün dört köşesine ve kenarlarına dikkatle bakın. her karede sahnenin ne kadarını aldığınıza özellikle dikkat edin. İlk fotoğraftan sonra makineye sehpası üstünde yana ya da yukarı aşağı öyle bir pan yaptırın ki, bir sonra çekeceğiniz görüntü, bir evvelki görüntünün bir kısmını da içersin. Bu ne kadar fazla olursa, sonuçta elde edeceğiniz montajın da bütünlük açısından o kadar başarılı olacağını unutmayın.

Fantastik montaj: Gerçek hayatta hiçbir zaman karşılaşamaycağınız fantastik bir görüntü yaratmak istiyorsanız, yaklaşımınız çok daha rahat olabilir. Fotoğraf arşivinizde çekip de kullanmadığınız fotoğraflara bakın - büyük bir olasılıkla çalışabileceğiniz bol malzeme bulacaksınız. Bir ev fotoğraflarında kapının bulunduğu yeri kesip oraya birisinin yüzünü ya da aykırı bir sahne koyabilirsiniz.
Bu tür hileler, bir araya getirdiğiniz görüntülerin ton, aydınlanma ve perspektif açısından uyumlu olması sağlanırsa, daha da etkili olacaklardır.

Uygulama sonrası: Birleştirme işleminden sonra, montaj olduğu gibi çerçevelenip sergilenebilir. Ayrıca, bitmiş montajın, fotoğrafını da çekebilirsiniz. Bu durumda, çektiğiniz filmden yapacağınız baskı, orijinal montajın boyutlarından ufak olmalıdır; böylece, hatalar ve kaba birleşmeler görünmez.

Araç-gereç: Bu teknik için herhangi bir makine uygundur. Buna karşın bir üç-ayak sehpa şarttır. 35mm format için 35-55mm arası bir objektif kullanın. Daha uzun objektiflerin görüş açıları dar olduğundan büyük konuların bütününü alabilmek için daha çok fotoğraf çekmek zorunda kalabilirsiniz. Daha kısa objektifler ve özellikle ucuz geniş açılı objektifler görüntüyü kenarlara doğru çarpıtabilir
Sabit geniş açılı kompakt bir makineniz varsa, çektiğiniz karelerdeki görüntüleri daha çok üst üste bindirin ve montajda her fotoğrafın sadece ortasındaki alanı kullanın.

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Imzarc3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.solmazeda.blogcu.com
soLmazeda
Admin
Admin
soLmazeda

Kadın
Zodyak : Yengeç
çin astrolojisi : Domuz
Mesaj Sayısı : 502
Yaş : 23
Nerden : İsTaNBuL
Yorum : PerFec'T GirL'S And UnutuLmaz Fun'I & MeLekLer KoRuSuN Fun'I

Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Geri: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeCuma Ocak 23, 2009 4:31 pm

Vitrin ve parlak yüzey çekmek


Vitrin ve cilalı yüzeyler çoğu zaman dijital fotoğraf makineleri için yanıltıcıdırlar.Bu sebepten zararlı ışığı uzaklaştırmak için polarize filtre kullanmalısınız ancak ancak bu da ışığın bir miktar azalmasını sağlayacaktır bu yüzden tripod kullanılması gerekir

Gece çekimlerinde flaş


Örneğin arkada güzel, ışıl ışık bir boğaz manzarası, önde siz ve karanlık gece. Doğrudan flaşlı çekim yaparsanız arkadaki manzara gözükmez. Flaşsız çekerseniz siz gözükmezsiniz. O zaman flaşın modunu gece moduna getirin. Makine perdeyi, arkadaki manzarayı pozlayacak kadar açık tutar, kapamadan hemen önce flaşı çakarak sizi de bu manzaranın içine net biçimde sokar.

Iso değişiminini etkisi

Iso 100 yerine 200 seçtiğinizde algılayıcı duyarlılığı 3 kat artar , yani sabit diyafram için 1/60 enstantane yerine 1/250 seçmeniz gerekir
Tv'den FotoĞraf Alma

Televizyondan bir görüntü almak istediğinizde genelde siyah bir yatay çizginin yukardan aşağıya doğru kaydığını görürsünüz ve televizyon ekranın fotoğrafını çektiğinizde muhtemelen bu siyah çizgi fotoğrafınızda çıkacaktır elbette bu istenmeyen bir durum bunu engellemenin yolu oldukça basit fotoğraf makinenizin enstantanesini 1/30 ve daha büyük değerlere ayarlamak bunu Tv mod Manuel mod kullanarak yapabilirsiniz mesala 1/15 gibi deneyin bu değerle artık siyah çizgi yok.
ışık düzeltme


Çalılar içinde beyaz bir kedi gibi karanlık arkaplan açık renkli nesne için ışık düzeltme değerini - değerlere çekmeli
Diğer yandan;
Karlar içinde bir siyah kediyi çekmek için yani aydınlık arkaplan ve kapalı renk nesne için Ev (ışık düzeltme) + değerlere çekilmelidir

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Imzarc3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.solmazeda.blogcu.com
soLmazeda
Admin
Admin
soLmazeda

Kadın
Zodyak : Yengeç
çin astrolojisi : Domuz
Mesaj Sayısı : 502
Yaş : 23
Nerden : İsTaNBuL
Yorum : PerFec'T GirL'S And UnutuLmaz Fun'I & MeLekLer KoRuSuN Fun'I

Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Geri: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeCuma Ocak 23, 2009 4:31 pm

Fotograf makinalarını temelde iki sınıfa ayırabiliriz. Bunlar:

A - Kullandıkları film formatına göre

Film formatlarını minox, 110 (pocket), 126, APS, 135 (35mm, leica), 127, 120 ve 220 (roll), plan filmler şeklinde sınıflandırabiliriz.

Bunlardan 126 ve 127 artık üretilmiyor ve bu filmleri kullanan fotograf makinaları da üretilmiyor.
Dünyada en çok kullanılan film formatı 135 yani leica formatıdır. Bu filmin orijinal görüntü boyu 24X36mm. dir. Bu film 24 ve 36 pozluk olarak satılırlar. Bu filmi kullanan makinaların çok çeşitli imal edilmesi, bu makinalar için üretilen diğer fotograf malzemelerinin de (objektifler, flaşlar, vizörler vb.) çok çeşitli imal edilmesine yol açmış ve bu malzemelerin fiyatlarını oldukça makul seviyelere indirmiştir.
İleri amatör ve yarı profesyonellerin tercih ettiği film formatı ise 120 yani roll filmdir. Bu film bir kenarı 6cm. Ve uzunluğu 80cm. olarak satılır. Bu filmi kullanan makinalara orta format makinalar denilir. 4 tip orta format makine vardır. Bunlar: 4,5X6, 6X6, 6X7, 6X9 makinalardır. Eğer film 4,5cm ilerletilirse 80cm.'lik filmden 16 kare fotograf elde edilir, film 6 cm ilerletilirse 12 kare fotograf elde edilir. Film ilerletmeler keyfi olarak yapılmaz her bir formatın makinası ayrıdır.

B - Bakaç sistemlerine göre


Fotograf makinalarını ikinci olarak bakaç sistemlerine göre sınıflandırabiliriz. Bunlar: optik bakaçlılar, tek objektifli SLR (single lens reflex), iki objektifli TLR (twin lens reflex) ve buzlu camlı makinalardır.

Hepsinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Bunlar içinde en çok tercih edileni SLR makinalardır. Kullanım kolaylığı, parçalarının kolay ve ucuz bulunur olması bu modelleri tercih sebebi yapmıştır.

Makinenin Ana Ögeleri
Fotograf makinalarının vazgeçilmez ana ögeleri:
a: karanlık kutu
b: objektif
c: film taşıyıcısıdır.
Zamanla makine üreticileri ana ögelere yararlı yardımcı ögeler ekleyip geliştirerek bugün kullandığımız fotograf makinalarına gelmişlerdir. Yeni üretim ve her türlü ayrıntıyı üzerinde barındıran fotograf makinalarının gövdeleri aslında hala birer karanlık kutudan ibarettir.

Karanlık Kutu
Fotograf makinasının objektifi ile filmin ara mesafesini belirleyen, içerisine takılan filmi ışıklı ortamlardan koruyan gövde kısmıdır. Objektif ve film taşıyıcısı için taşıyıcı görev üstlenir.

Objektif
Genellikle birden fazla mercek elemanından oluşan ve temel işlevi film düzlemi üzerine görüntü düşürmek olan mercek sistemleridir.

Film Taşıyıcısı
Filmin karanlık kutu içerisinde netleme (odak) düzleminde düzgün ve optik eksene dik tutan taşıyıcı sistemdir. Böylece objektif ile yapılan netlik film düzlemine aktarılabilir.
Makina gövdesine takılıp çıkarılan türde ise filmin önüne sürülen bir plaka ile filmi ışıktan korur.



Klasik Fotograf Makinası

Deklanşör
Örtücünün açılıp kapanmasını sağlayarak fotografın çekilmesini sağlayan buton.

Diyafram
Fotograf makinalarının objektiflerinde, açılıp, kısılarak filme ulaşacak ışık miktarını ayarlayan parça.

Obtüratör (Örtücü)
Film düzlemine ulaşacak olan ışık miktarının filmi ne kadar süre ile etkileyeceğini belirleyen mekanik parça; perde örtücü ve yaprak örtücü olmak üzere iki türdür.

Bakaç (Vizör)
Fotograf makinasında kadraj yapabilmek için, gözümüzü dayayıp baktığımız mercek sistemi.

Netleme Düzeneği
Fotografı çekilecek olan cismin net bir görüntüsünün elde edilmesi için, odak noktasının odak düzlemi (film düzlemi) üzerine düşmesini sağlayan mercek ayar düzeneği.

Flaş Bağlantısı
Flaş ile fotograf makinasının eş zamanlı çalışmasını sağlayan, çoğu zaman flaşında üzerinde taşındığı parça.

Işık Ölçer (Pozometre)
Fotografı çekilecek bir cisim üzerine düşen ya da ondan yansıyan ışık miktarını ölçmek amacıyla kullanılan elektronik araç;Fotografın çekilebilmesi için gerekli olan pozlama dengesini diyafram ve örtücü hızı birimleri cinsinden ve seçenekli olarak verir.

Kurma Kolu
Çekilen fotograf karesinin ilerletilmesi ve bir sonraki karenin pozlamaya hazır hale getirilmesini sağlayan mekanik. Filmi ilerletilmesi ileri sarma kolu ile yapılırken, filmin geri sarılması için geri sarma kolu kullanılır.

Modern Fotograf Makinası
Geciktirme Otomatiği (Self Timer)
Otomatik deklanşör olarak da tanımlanan, örtücüyü belli bir süre sonunda kendiliğinden harekete geçiren bir zamanlayıcıdır.

Sarma Motorları
Film sarma düzeneğinin bir motor ile otomatik olarak hareket ettirilmesini sağlayan düzenek.

Otomatik Netleme Düzeneği (Auto Focus)
Makine veya objektif üzerine monte edilen küçük bir elektrik motoruyla, deklanşöre yarım basmak suretiyle netliğin otomatik olarak yapan sistem.

Otomatik Poz Ölçme Düzeneği ( Spot, Matrix, Center Weighted )
Klasik fotograf makinalarında bulunan genel ölçüm sistemlerine ek olarak, kadraj içerisinde tam orta noktadaki ışığı ölçebilen noktasal ölçüm ve kadraj içerisinde bulunan orta daire içerisindeki ışığı önemseyerek Pozlandırma değerini ölçen elektronik ışık ölçerlerdir.

Elektronik Flaş Bağlantısı
Klasik fotograf makinalarında bulunan flaş bağlantısına ek olarak geliştirilmiş flaş kullanan ve bu flaş değerlerini, ayarlanan mesafe ve kullanılan objektifin görme açısına göre otomatik olarak düzenleyen elektronik sistemler.

Programlar (P,S,A,M )
Elektronik aksamlı fotograf makinalarında gelişmiş birtakım programlar bulunur. Bunlar fotografçıya büyük kolaylıklar sağlar.
P program: Fotograf makinası içerisinde bulunan ışık ölçerin (pozometre) moduna (spot, matriks, center) bağlı kalarak enstantane ve diyafram ayarlarını makinanın kendisinin yapmasıdır.
S program: Fotografçı enstantaneyi belirler ışık ölçer, moduna bağlı kalarak diyaframı kendisi ayarlar.
A program: Fotografçı diyaframı belirler, ışık ölçer moduna bağlı kalarak enstantaneyi kendisi ayarlar.
M program: Fotografçı enstantane ve diyafram ayarlarını manuel olarak kendisi ayarlar.

Pil Yuvası
Fotograf makinasının elektrikle çalışan tüm aksamına (ışık ölçer, motorlar vb.) enerji sağlayan piller burada bulunur.

Seri Çekim Otomatiği
Fotograf makinasının deklanşörüne basıldığı sürece ardı ardına fotograf çekmeye yarayan düzenektir. Seri fotograf çekilmek istenildiği zamanlar için tasarlanmış ve günümüz teknolojisi ile saniyede 12 kare fotograf çekilebilmesi mümkün olmuştur

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Imzarc3
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.solmazeda.blogcu.com
CHoLoq_iRoSHH
frmcrazy yöneticisi
frmcrazy yöneticisi
CHoLoq_iRoSHH

Kadın
Zodyak : Yay
çin astrolojisi : Sıçan
Mesaj Sayısı : 448
Yaş : 22
Nerden : Uzay
Yorum : payLasımcıl arkadaŞım bnm boyLe devam eT
Kayıt tarihi : 20/01/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: foto   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeC.tesi Şub. 07, 2009 2:28 pm

fotoğraf bölümünde Very Happy yazı vayy bea ben bare biraz resim ekliyimde neşeiz yerine gelsin Very Happy Laughing

_________________
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... I_logo
Yine Başımda Kavak Yelleri Acıyı Sardı Yarin Alevleri Dili Yansada Gönül Aldırmıyor
www.iroshcafe.blogcu.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://frmcrazy.benimforum.org
∂αтℓυ ραмυq ѕнєqєяя !
frmcrazy Prencessi
frmcrazy Prencessi
∂αтℓυ ραмυq ѕнєqєяя !

Kadın
Zodyak : Ikizler
çin astrolojisi : Sıçan
Mesaj Sayısı : 269
Yaş : 22
Kayıt tarihi : 13/03/09

Profil
Sitesi x]:

Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Empty
MesajKonu: Geri: Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...   Fotoğrafçılık Ansiklopedisi... Icon_minitimeC.tesi Mart 14, 2009 5:09 pm

=) saoL Canm ..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Fotoğrafçılık Ansiklopedisi...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hoşgeldin :: GENEL KÜLTÜR VE SANAT :: Resim Bölümü-
Buraya geçin: